Den tyske koncern Solarlux med fremstilling og salg af løsninger med indglasning og foldedøre/vægge oplever for tiden en markant vækst. Virksomheden med 650 ansatte havde ifølge international salgsdirektør Jörn Greve en omsætning på 70 mio. euro i 2010 og oplever en vækst i omsætningen på 20 procent årligt.
Virksomheden har opereret på det skandinaviske marked i over 20 år, men opruster nu efter at have etableret et showroom i Malmø. En investering, man forventer vil give et godt afkast i de kommende år.
Ifølge Jörn Greve er der forventning om øget vækst i afsætningen på det skandinaviske marked, først og fremmest det svenske og norske grundet den pæne økonomiske vækst her.
- Vi oplever en øget efterspørgsel, fordi vort system er fleksibelt og dermed foretrækkes i forhold til andre løsninger og dertil kommer, at man i stigende grad anvender glasindækninger i forbindelse med renovering, så man får udnytte flere etagemeter til anvendelse, f.eks. altaner, siger Jörn Greve.
Solarlux har på det tyske marked traditionelt stået stærkt på markedet for vinterhaver og udestuer, men det patenterede folde-/glidesystem til døre, vægge og glaspartier anvendes i stigende grad til projektmarkedet – f.eks. som løsninger til glasfacader, butiksindgange og til stadions.
Hele sortimentet hos Solarlux vil blive markedsført og solgt på det skandinaviske marked.