Øland producerer ventilationskanaler og teknisk isolering til de indeklimaløsninger, der i de senere år er steget lodret på bygherrernes efterspørgselsbarometer. Virksomheden blev en del af SGDD i 2008 og har kvitteret med vækst lige siden – en kurs Øland har fulgt fra starten i 1980. Røde tal på bundlinjen er et ukendt fænomen i virksomheden med hovedsæde på Park Alle i Brøndby.
Carsten Madsen, som får titel af kommerciel direktør, har spillet en nøglerolle i Ølands væksteventyr. Han kom til virksomheden i 1994 og har været i alle kroge af den, først som intern sælger, dernæst som produktionschef og som afdelingschef. I 2008 indtrådte Carsten Madsen i den øverste ledelse som salgsdirektør, hvor han kørte et tæt parløb med den tidligere direktør Johnny Øland.
I denne periode steg omsætningen med 70 pct., isoleringsvirksomheden Kaimann blev opkøbt, og Øland åbnede flere nye afdelinger. I dag har virksomheden seks lokale afdelinger i Danmark og beskæftiger 112 fuldtidsansatte.
- Carsten Madsen er kendt som handlingens mand. Han lever og ånder for den gode kundeservice og har stået fadder til adskillige innovative servicetiltag, som giver genlyd i byggebranchen. Gratis affaldshåndtering, trailerservice og udlejning af lagercontainere er eksempler på populære services, der får flere og flere håndværkere til at træde ind ad døren til Øland. Han har også en stor aktie i den særlige Øland-ånd, som gennemsyrer hele organisationen, hvor det er bedre at fejle end slet ikke at prøve, og det er ok at sige nej til urimeligheder – også fra kunder. hedder det i en meddelelse fra virksomheden.
Der venter flere opgaver på Carstens Madsens skrivebord. En er at finde nye forretningsområder, som kan bidrage til væksten i Øland. En anden er at styrke og udnytte synergierne med de andre selskaber i Saint-Gobain Distribution Denmark, herunder ikke mindst VVS-grossisten Brødrene Dahl. Derfor indtræder Carsten Madsen også i ledergruppen i SGDD.
Øland vil dog stadig være den frække lillebror i familien. Den særlige Øland-stil og de kreative kundeservices bliver der ikke slækket på, tværtimod for de er i Carsten Madsens optik livsnerven i vækstmotoren.
Heller ikke uden for Park Alle kan Carsten Madsen sidde stille. Med bopæl i Odense kan han nemt besøge de lokale afdelinger på Fyn og i Jylland, noget han gør ofte, fordi det er her han bedst fornemmer stemningen blandt medarbejdere og kunder. I fritiden står den på fitness 2-3 gange om ugen, og så elsker han at svinge gryderne og have gæster.