Kvalitet” bliver da også nævnt som den afgørende faktor, da Lars Blegvad Danielsen, senior Projekt Manager ved A.P. Møller – Mærsk, bliver spurgt om samarbejdet med Jyllands Markisefabrik.
”Jeg kendte i forvejen Jyllands Markisefabrik for at levere gode og driftssikre løsninger, så det var kort sagt en kombination af deres navn, ry og pris der betød, at de fik opgaven”, siger Lars Blegvad Danielsen.
Mærsk har valgt en kombination af udvendig og indvendig solafskærmning, der er den bedst tænkelige løsning i forhold til at skabe et godt indeklima. Løsningen sikrer således, at de ca. 800 medarbejdere hverken bliver genereret af solens varme eller genskin.
Den udvendige del består af persienner, der kan reguleres nøjagtig efter brugerens behov for udsyn og lysforhold. Indvendigt har Jyllands Markisefabrik monteret el-betjente fortræksgardiner i kantineområdet, og i de resterende vinduer har de monteret manuel betjente lamelgardiner. Mange er gardinerne er med valset overskinne, så de følger facadens smukke rundinger. Indvendigt i alt ca. 2000 m2 solafskærmning i brandhæmmende og vaskbart materiale.
”Jeg er meget stolt over, at Mærsk har valgt netop vores produkter til deres nye domicil”, siger Peter Johansen, salgs og projektleder ved Jyllands Markisefabrik.
”Selv om vi selvfølgelig kun har været en lille del af det samlede byggeri, så har det været et utrolig spændende projekt at være en del af. Resultatet er jo fuldstændig enestående, og man kan ikke undgå at blive en smule imponeret, når man går rundt i den smukke bygning".