Byggeleverandør holder branchen opdateret på afstand

I en tid hvor mange arbejder hjemmefra, handler det om at tænke i nye baner, når man vil nå ud til kunder og samarbejdspartnere

I en tid hvor mange arbejder hjemmefra, handler det om at tænke i nye baner, når man vil nå ud til kunder og samarbejdspartnere. Ét af de tiltag er en række webinarer, som fibercementproducenten James Hardie Denmark har stablet på benene.

En ny virkelighed har ramt Danmark. Det betyder, at mange må arbejde hjemmefra, og at flere møder enten bliver aflyst, rykket eller omdannet til online udgaver. Men vi skal stadig sørge for at holde hjulene kørende og vores viden opdateret.

Derfor har fibercementproducenten James Hardie Denmark, som blandt andet har fibergipsbrandet fermacell under sig, valgt at udbyde en række webinarer til gavn for kunder, samarbejdspartnere og andre interesserede:

- Vi har et ansvar for at holde hjulene i gang. Derfor har vi søsat en række webinarer, som branchen kan melde sig til. Formålet er at holde vidensdelingen ved lige og vise, at vi kun er et par klik væk. Mange sidder alligevel hjemme foran deres skærme i øjeblikket, fortæller Claus Møller, filialchef hos James Hardie Denmark.

Opdateret viden til tømrerne

Det første webinar fandt sted torsdag den 26. marts. Det omhandlede fibergips fra fermacell – herunder hvordan materialet kan anvendes og samtidig tapper ind i en bæredygtig agenda.

En af deltagerne var Søren Erik Madsen, som er tømrerfaglærer på Skive College og i øjeblikket fjernunderviser sine elever fra hjemmekontoret:

- Det er jo en helt ny verden, vi befinder os i, men tingene går ikke i stå af den grund. Derfor er det godt med webinarer som dette, hvor man kan få suppleret og opdateret sin viden på hjemmekontoret. Jeg fik bl.a. gode informationer med om fibergips og bæredygtighed, som jeg kan bruge i min undervisning, fortæller Søren Madsen og fortsætter:

- Det vil ikke undre mig, hvis webinarer som dette bliver en større del af vores hverdag fremover. Det er en effektiv måde at få ny viden på.

Branchen er klar på mere

Hos James Hardie Denmark oplever man stor tilslutning fra branchen til de nyoprettede webinarer:

- Vi havde langt flere tilmeldte, end vi havde regnet med. Både undervisere, arkitekter, ingeniører, entreprenører, samarbejdspartnere og eksisterende kunder. Det viser, at der er god opbakning til denne måde at vidensdele på. Det vil vi helt sikkert tage med os og bruge fremadrettet. Branchen er klar, og det er fedt at opleve, lyder det fra Claus Møller.