Monier, som på verdensplan er den største leverandør af tagløsninger, vil gerne dele sin store viden med bygherrer, rådgivere og entreprenører. Monier Projekt Support (MPS) er navnet på en ny service, der er relevant for byggeprojekter med tegltage.
- Som arkitekt, entreprenør og håndværker kan man ikke vide alt, men det handler om at kende de kilder, hvorfra man kan hente den nødvendige hjælp, ekspertise og backup, når opgaverne melder sig. Det handler Monier Projekt Support om. For at hjælpe alle involverede parter bedst muligt i at udforme, gennemføre og forvalte større byggeprojekter tilbyder Monier systematisk rådgivning i fire trin: Projektering, projektgranskning, udførelse og aflevering, fortæller marketingkoordinator Kirsten Lundø, Monier A/S.
Første trin er et opstartsmøde, rettet mod arkitekter og øvrige parter i projekteringsleddet. Det omfatter assistance til valg af tagsten, undertag, specialsten og tilbehør og orientering om oplægning.
På næste trin gennemgås tegningsmateriale og valg af tagsten på et møde mellem arkitekt, entreprenør, eventuel tømmerhandel og Monier.
Tredje trin er et kontrolmøde på byggepladsen mellem håndværker, entreprenør, arkiktekt og Monier. Og endelig, når opgaven er udført, vil Monier være behjælpelig med at sammensætte en bygherrepakke, der samler oplægningsvejledninger til brug ved eventuel senere udskiftning af tagsten, produktdatablade, garantibevis samt drifts- og vedligeholdelsesprogram.
Monier har udgivet en folder, MPS, om Monier Projekt Support.