En succesfuld lancering af et bredt sortiment inden for stål- og branddøre samt et øget markedsføringstryk i forhandlerleddet har haft en positiv effekt for Jyde Port.
- Vore kunder har reageret meget positivt på vort nye sortiment på stål- og branddøre, der styrker vore relationer til forhandlerne og giver nye muligheder i projektmarkedet. Samtidig har styrkelsen af vores eksterne salgsorganisation med brancheerfarne medarbejdere resulteret i en bedre forankring i markedet for klassificerede stål- og branddøre, hvor vi oplever betydelig interesse. Vi kan notere os en stærkt stigende aktivitet i tilbudsafdelingen og en betydelig vækst i selskabets ordrebeholdning, siger adm. direktør Peter Vissing.
Jyde Port har traditionelt set været meget aktiv markedet for porte og døre til det private byggeri, et marked som dog fortsat præget af tilbageholdenhed. Derfor har Jyde Port via sit langvarige og stærke samarbejde med landet store byggemarkeds- og trælastkæder udviklet målrettede koncepter og udvidelse af produktsortimentet med gennemskuelige priser og hurtig levering
- Vi bruger meget tid sammen med indkøbsorganisationerne i kæderne på at skabe de bedst mulige betingelser for at lave forretning i et udfordrende marked, siger Peter Vissing
Jyde Port har netop offentliggjort sit regnskab for 2012 der viser et overskud før skat på 348.000 kr. og samlet kapitalberedskab på 4 millioner kroner.
- Det er positivt at Jyde Port A/S er i stand til at skabe et positivt resultat i et vanskeligt marked, og vi forventer en positiv resultatskabelse i 2013 trods øgede investeringer i produktudvikling og markedsføring, siger afslutter Peter Vissing.