Virksomheder i byggeriet kan drage nytte af at satse på de sociale medier. Men det skal tages alvorligt, hvis man vil omsætte sin tilstedeværelse på LinkedIn, Facebook, blogs og lignende til reelle resultater på bundlinjen.
Brugen af sociale medier er eksploderet de seneste 2-3 år og er blevet et emne, det er nødvendigt at forholde sig til for alle. Jo før jo bedre. Ledere og medarbejdere anvender de nye medier til at udvikle produkter, udveksle viden, skabe relationer samt markedsføre deres produkter og ydelser. De sociale medier har også vist sig som en særdeles god platform til at skabe innovation i åbne eller lukkede netværk.
- De digitale medier er en væsentlig konkurrenceparameter også for byggeriets virksomheder, fortæller chefrådgiver Lars Sandstrøm fra Bysted, som er en af landets førende kommunikationsrådgivere og ekspert i corporate brands og fortsætter:
- Allerede i dag er brugen af sociale medier og mobile platforme en hel naturlig måde for virksomheder at udveksle ideer og erfaringer. I en nær fremtid vil det blive en egentlig forretningsmæssig platform, hvor projekter koordineres og udvikles i teams, der primært mødes i netværk og communities. De virksomheder – ledere og medarbejdere – der ikke besidder de faglige og kommunikationsmæssige kompetencer til at begå sig i de nye medier, vil have svært ved at finde sin rolle i netværksøkonomien, fortsætter Lars Sandstrøm.